Das Exmo-Diskussionsforum

Erster Beitrag von 59 Beiträgen.
Seite erstellt am 29.3.24 um 8:01 Uhr
zur Nachrichtenliste
der Beitrag:
Verfasser: Hexe
Datum: Donnerstag, den 22. April 2004, um 21:56 Uhr
Betrifft: Das fand ich in der Salt Lake Tribune im Forum

Alternate family formation

    As members of Affirmation: Gay and Lesbian Mormons, we are bewildered by a statement made by Elder L. Tom Perry during the most recent LDS General Conference. On April 4, Elder Perry said, "We should have learned by now that alternate lifestyles of family formations have not worked and will never work."
    Polygamy, admittedly an "alternate lifestyle of family formation," worked for Joseph Smith, Brigham Young and nearly every Mormon leader of the 19th century. Similarly, same-sex partnerships work today for hundreds of thousands of monogamous couples worldwide who are committed to their partners, have children and provide for their families.
    We agree with Elder Perry when he says that families are under attack. But when we see LDS leaders spend millions of dollars so that we will never be able to marry, and lobby so that our children will never have two legal parents, we arrive at a different conclusion about who is behind this attack.
    We encourage the LDS Church to strengthen families by combating divorce, spousal abuse, and other real causes for family breakup. But we challenge any religious leader to demonstrate how same-sex marriage will be detrimental to the American family.
   
   Olin Thomas, Alyson Bolles, James Morris and Hugo Salinas
   Executive committee
   Affirmation: Gay and Lesbian Mormons

Ich denke, das sie damit den Nagel auf den Kopf getroffen haben

Einerseits zahlt die Kirche soviel an Geld um Missbrauchsopfer zum Schweigen zu bringen, und Anwälte zu bezahlen, die das für sie übernehmen; und andererseits wird soviel Geld ausgegeben, um Menschen ihre Grundrechte vorzuenthalten.
Da passt eine Nachricht aus Michigan den Mormonen wohl gut in ihr Konzept, wo es heißt, das die Republikaner es in diesem Staat geschafft haben, die Diskrimminierung von Farbigen, sozial Schwachen, Lesben und Schwulen, Schwangeren und Aidskranken ,und anderen im Gesundheitswesen, zu zementieren. Ein Arzt kann sich weigern, mich zu behandeln, nur weil ich Frauen liebe!
Das Gesetz hätte von Mormonen gemacht werden können!

Quelle: www.dykeworld.de/news

zur Nachrichtenliste
auf diesen Beitrag antworten:

nicht möglich, da das maximale Themenalter erreicht wurde.

zur Nachrichtenliste
das Themengebiet: zur Nachrichtenliste
die neuesten Beiträge in diesem Themengebiet: zur Nachrichtenliste
die neuesten Beiträge außerhalb dieses Themengebietes: zur Nachrichtenliste
zurück
www.mormonentum.de